Waarom hebben bouten altijd 6 vlakken?

Je draait ze makkelijker kapot, een beter alternatief zou toch 4 vlakken zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar....
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XD lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je "bout"-antwoord ;) Erg goed onderbouw(t)

Andere antwoorden (2)

Ja maar dan heb je weer minder mogelijkheden om je sleutel te plaatsen, en bovendien zijn sleutels vaak gekarteld om de mogelijkheden om de sleutel te plaatsen uit te breiden, met als gevolg dat je dan maar vier raakvlakken zou hebben (dus gaan ze dan juist sneller kapot).

Toegevoegd na 1 minuut:
* met gekartelde sleutel bedoel ik de ringsleutel die vaak gebruik wordt. Andere is de steeksleutel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is voorschrift, vastgelegd in de NEN-normen... Bouten van 4 vlakken zijn er ook, maar dat is dan weer een andere NEN-norm...

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt bouten met 4 vlakken alleen over 90° draaien, soms volstaat die ruimte niet en zijn die 4 vlaksbouten waardeloos, dus 6kantbouten zijn veel meer inzetbaar, ondanks dat ze een tikje minder sterk zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je kunt bouten met 4 vlakken over 100000000 graden draaien. En nog meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meneer XiniX waarom denk je dat de bek van een steeksleutel gebogen is en een ringsleutel 16 vertandingen heeft. Om onder verschillende hoeken grip te krijgen. Dus over 15° draaien is mogelijk! -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@A.M. Bij 100000000 graden draaien raak je echt over je toeren en word je duizielig