Hoe kan ik zelf een bouwsteiger creëren?

Ik ga aankomende week al het houtwerk (bovenverdieping, 1e etage) van een huis schilderen. Het zijn 2 raamkozijnen en 2 latten net onder de dakgoot. Bij 1 kozijn loopt het boven dat raam in een punt van ongeveer 1 meter nog omhoog, en daar gaat het om. We hebben wel een ladder, maar bij die punt kom je dan niet bij. Sowieso is een ladder niet echt ideaal om op te werken. We zitten eraan te denken om een bouwsteiger te huren, maar dat lijkt ons te duur. Ik heb dus eigenlijk 2 vragen;

1- wat kost de huur van een bouwsteiger per week ongeveer? En...

2- zijn er manieren om er zelf 1 te maken, of iig een manier om op ongeveer 5 meter hoogte te werken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je alleen op 1 vraag een antwoord hebt, mag dat wat mij betreft ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

ik heb vorig jaar een steiger gehuurd voor 125 euro per week. voor dat geld werd de steiger ook gebracht en gehaald. ideaal.

je weet met zo'n gehuurde steiger zeker dat hij veilig is. bij een zelf gefabriceerd bouwwerk is dat maar zeer de vraag.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veiligheid is ook best wel van belang ja ;) Maar was dat een moeilijke stijger om op te zetten en af te breken? Ik moet er dan namelijk mee aan de voor en achterkant zijn. En welk bedrijf was dat? Bedankt iig voor je antwoord.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
de steiger was heel makkelijk op te zetten/ af te breken en te verplaatsen. heb het hele huis twee keer geschilderd en moest dus de steiger ook meerdere keren verplaatsen. woon zelf in groningen en heb dus een lokale verhuurder gevraagd. beste kun je even een rondje bellen bij verhuurders bij jou in de buurt. vaak zijn er namelijk toch behoorlijke prijsverschillen qua huur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
was het eerste waar ik aan dacht bij de vraag: dan maar wat hogere kosten, maar wel veilig!!! als je met google zoekt naar 'steiger huren' en je woonplaats hier achter intikt krijg je vast meerdere adressen. bij de onderstaande link info over het opbouwen ervan. misschien kan je hier wat uit wijs worden of zelf specifieker zoeken. succes met je klus, ik hoop dat je geen zelfgemaakte wiebelige constructie kiest!!! http://www.google.nl/search?q=roesteffect+verf&rls=com.microsoft:nl:IE-Address&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADBF_nl&redir_esc=&ei=mWj1T5ZVz4XyA4KXxI4H#hl=nl&rls=com.microsoft:nl%3AIE-Address&rlz=1I7ADBF_nl&sclient=psy-ab&q=steiger+opbouwen&oq=steiger+opbouwen&gs_l=serp.3...70875.71734.3.72125.8.6.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0.qfVxdYrelc0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=c3af0f64297c198&biw=1016&bih=532
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoef het zelf gelukkig niet te betalen, maar ben wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden op dit gebied. Moeders mag betalen, en ik doe mijn vakantie deels opofferen en ga lekker kliederen met verf ;) Bedankt voor de reacties en tips :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is toch een steiger geworden ;) dank je.