Een muur "behangen" met kranten om deze vervolgens te sealen met een soort groot (doorzichtig, glans) plakband. Kan dit? Zo ja, hoe?

Toegevoegd na 50 seconden:
Volgens mij moet dit kunnen. Alleen vraag ik me - ook - af waar ik zo'n enorm stuk plakband vandaan haal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Leuk idee! Denk dat het wel mooi zal worden, maar waarom wil je het met plakband doen? In een discussie op een forum (zie link) lees ik dat je kranten gewoon met behangplak tegen de muur kunt plakken. Het ziet er tijdens het opplakken niet uit, maar nadat het is opgedroogd is het resultaat blijkbaar erg mooi. Vroeger werden kranten als onderlaag voor behang gebruikt, dus het zou inderdaad moeten kunnen. Om scheuren als je er tegenaan stoot te voorkomen zou je er met transparante beits een beschermlaagje overheen kunnen aanbrengen. Een andere tip is om spuitbehanglijm te gebruiken, dat voorkomt dat de kranten kletsnat worden tijdens het ophangen.

Via de tweede link wordt nog eens bevestigd dat het inderdaad kan. Ook wat moeilijkheden en ideeën over het gebruik van kleur (of juist niet) worden hier besproken.

Succes en ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie tips!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig antwoord, wat letterlijk gezien geen antwoord op de vraag is, dus voor ware doodsverachting: een dikke plus voor Allknobe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, ja inderdaad een plus voor deze kamikaze actie maar wel een geweldig antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u dank u... ik ben hier de hele week!

Andere antwoorden (2)

Je kunt beter geen plakband gebruiken, maar boeklon. Dat is plasticfolie op een rolletje met plakkant, dat je normaal gesproken gebruikt om boeken mee te kaften. In het kort: 'zelfklevende kaftfolie'.
Boeklon kun je krijgen bij de kantoorboekhandel (b.v. Bruna), de boekhandel of online. Neem er de tijd voor, want het is nog een heel gepier om het netjes en zonder luchtbellen ergens tegenaan te plakken.

Ook zou je nog kunnen overwegen om in plaats van boeklon een mooie transparante perspex plaat te gebruiken, of draadglas. Dat is wel een stuk duurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij durft ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou he! Moet je eens kijken hoe Allknobe durft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pfff nou zeg... jij ook alvast maar een plus voor je moed!
U kan de behanglijm op de muur aanbrengen ipv op uw krantenpapier, dat voorkomt beter het scheuren en laat zich makkelijker openwrijven.
Nadat het volledig droog is kan u het ook met een kleurloze lak inwrijven (schilderen) ipv een folie aan te brengen wat veel eenvoudiger is want eens uw folie op het papier ligt kan u niet meer aanpassen zonder uw papier te scheuren.
Neem wel geen glans maar satijn of matte lak want anders krijgt u spiegeleffect en ziet u de kranten niet goed meer.