Wat doet een keerklep in de cv circuits?

Heb pas geleden een vloerverwarming aangelegd op het bestaande circuit (intergas kompakt hre 24/28, beneden hoofdverwarming vloerverwarming, verdieping radiatoren)

Er wordt gezegd dat er bij de verdeler een keerklepbuis gevoegd worden in de retourleiding..

Waar dient dit voor en waarom moet dit? Zal ik dit nog moeten toevoegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.7K

Antwoorden (2)

Een keerklep zorgt ervoor dat het water maar 1 kant op kan stromen!
Ik heb dit nog nooit bij een vloerverwarmingsverdeler gezien dus op het 2de deel van je vraag heb ik geen andwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een keerklep of terugslagklep laat het water maar in één richting door.
Dit is om te beletten dat het water van uw radiatoren in de kring van uw vloerverwarming komt omdat die veel warmer is. Het water naar uw radiatoren is de temperatuur van uw geiser terwijl de vloerverwarming maar op 38 °C vertrekt.