Laminaten vloer icm vloerverwarming wel of geen ondervloer ?

Ik heb een laminaten vloer met ondervloer (54m2) icm vloerverwarming (als hoofdverwarming) in een rijtjes huis op de beganegrond, de vloer en ondervloer heb ik 1,5 jaar geleden bij de Hornbach gekocht daar zeiden ze dat de combinatie geschikt is voor vloerverwarming. Maar te vergelijken met mijn buren word mijn vloer nauwelijks warm terwijl hij wel word verwarmt. Nu ben op zoek gegaan naar het probleem en wat blijkt de ondervloer (foam achtig materiaal) is ZEER GOED warmte isolerend !!! Grote problemen dus. Nu is het voordeligst de vloer proberen er netjes uit te halen en terug leggen zonder ondervloer dit doe ik het liefst al dat kan de betonnen vloer is geegaliseerd voor CAT 1 dus vlak is het wel (Is dit verstandig en kan dit?????) Of een andere ondervloer welke dan?
Wie o wie kan mij helpen aan een goede en duidelijke uitleg ???

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een kwestie van de juiste ondervloer.

Geen ondervloer is geen goed idee, je hebt juist een ondervloer nodig om de warmte van beton naar laminaat goed door te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van de situatie, maar als ik het zo lees is voor jou de beste warmteoverdracht van belang.
Dan degene in de 2e bron.