Zojuist een houten trapje wit geverfd, nu blijkt het bruin geverd te moeten zijn. Gaat dit nog?

Heb een trapje op de zolder wit geverfd met hoogglans witte verf. Nu moest deze eigenlijk bruin geverfd worden. Gaat dit nog lukken door er gewoon met bruin overheen te verven na zorgvuldig schuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het donkerbruin is bestaat de kans dat de kleur niet goed dekt, dan kun je hem beter eerst gronden met een donkere kleur (vooraf gronden hecht ook beter). Is het meer creme of lichtbruin is de kans dat het dekt groter, maar dat ligt totaal aan wat voor kleur bruin het is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrouwen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor. Dat schuren lijkt me niet eens nodig. Een donkere kleur over een lichte gaat meestal prima.
En als het toch niet goed dekt, doe je het nog een tweede keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"jawel hoor" sloeg overigens op de vraag.
Niet op de reactie boven die van mij ;-)

Het beste antwoord

Goed schuren en opnieuw verven moet lukken. Je zult waarschijnlijk wel meerdere lagen moeten verven en je zou het best kunnen kijken of je trappenlak in de goede kleur kunt kopen. Deze is slijtvaster als gewone lak.
jc54
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dit kan prima, mits het uiteraard dekkende verf is. Je zou voor het mooie kunnen overwegen er een laag grijze grond onder te doen. Uiteraard wel goed schuren, als je niet te lang wacht, heb je kans dat je de hoogglanslaag er nog redelijk afkrijgt zelfs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bruin kan er gewoon overheen als je dezelfde soort verf neemt. Dan heb jij je grondlaag gewoon wit zie je niets van.