Hoe kan ik een fel licht van bureau lampje verminderen.

Ik durf er geen papier voor te doen, want het lampje word heel warm. Lampje is van de ikea, zie foto.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Richt het lampje op de muur (liefst een lichte muur) en maak gebruik van het terugkaatsend licht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel simpel, wel handig ;)

Andere antwoorden (3)

misschien heel simpele oplossing:
ander lampje er in draaien
kijk eens in de winkel, je hebt matte of gekleurde lampen, of een die minder sterk (watt) is
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil hem alleen wat minder hebben als ik op de pc zit, als ik teken moet hij goed licht geven. Dus dit helpt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ander lampje kopen. In zijn geheel een andere lamp. Die je kan dimmen, dus met een dimmer. Die hebben ze ook bij ikea.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht meer aan folie..
Wellicht kun je een dimmer tussen de stekker en het stopcontakt plaatsen. Eerst kijken of het lampje ervoor geschikt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te zien is dat een 12 Volt halogeen lampje van 50 Watt.
Die bestaan ook in een lager vermogen.
Ik heb dezelfde met een 12 Volt, 10 Watt en voetje G4.
Verbruikt maar 20% van het origineel (en dus goedkoper) en geen last aan de ogen.