Een klopboormachine maakt gebruik van 2 geribbelde schijven die over elkaar heen schuiven en levert daar de slagkracht uit,hoe hoger de druk en hoe groter het toerental hoe harder het slagvermogen totdat de machine of de boor het begeeft,om in beton te boren heb je een boorhamer nodig en deze levert de slagkracht door een pneumatisch systeem waarbij de druk op de boormachine niet van belang is voor de slagkracht maar de ingebouwde compressor. Door dit systeem is de slagkracht van een boorhamer vele male groter,waardoor een steenboortje waneer je deze in een boorhamer zou zetten in korte tijd bot en krom worden daarom worden hierin sds of sds plus boren gebruikt welke de slagkracht beter doorgeven aan het te doorboren materiaal vanwege de vrijeslag die deze boren mogellijk maken,door het veel lagere toerental gaan deze boren dan ook veel langer mee,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

jawel hoor makkelijk maar je moet zorgen dat je een goede boor hebt en geen kracht zetten op de machine maar de machine zelf het werk laten doen
ik heb een klopboor van de aldi maar die komt makkelijk door gewapend beton heen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzin met een klopboor lukt dat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
makkelijk hoor
maar je moet wel de stekker in het stopcontact doen
Dat lukt wel degelijk hoor. Ben afgelopen wekeend nog door twee vloeren gegaan met de klopboor. Je moet er natuurlijk wel een geschikt boortje op monteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een klopboor te weinig hamervermogen heeft voor echt harde betonlagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de machine waarschijnlijk te weinig vermogen heeft,of omdat de hamerstand niet is ingeschakeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je daar een betonboor voor hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige muren heb je een hamerboormachine voor nodig.
Ik woon zelf in de nieuwbouw en wij hebben van die prefab muren en die zijn bikkelhard. Mijn duurste boor sleet helemaal af met mijn klopboormachine. Nu heb ik een hamerboormachine en die trilt er zo doorheen met de goedkoopste boortjes. Ideaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee klopt de klopboormachine komt niet door de beton.hahaha maar de boor wel.