Wil graag nieuw aanrechtblad, maar heb zeer afwijkende maten. Wat is een goed alternatief voor een kunststof aanrechtblad?

Ik wil graag een nieuwe aanrechtblad. Maar ik woon in een oud en scheef huis. Het aanrecht heeft een afwijking van 10 cm. Een kunststof blad op maat laten maken is denk ik het goedkoopst, maar niet het mooist. Is er een ander goedkoop alternatief? Ik wil geen hout want heb ik nu ook.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laminaat werkbladen zijn het voordeligst en het meest duurzame materiaal. Het is onderhoudsvrij en kan tegen een stootje. Ook kun je het in allerlei kleuren en afwerkingen krijgen, precies zoals jij wilt. Je geeft aan dat je dat niet zo mooi vind, maar wat vind je er dan precies niet mooi aan? Als ik een tip mag geven, ga eens kijken bij Ikea en laat je daar adviseren. Ze kunnen je ook een prijsberekening geven (wel even de maten meenemen van het blad dat je nodig hebt).
Er bestaan ook werkbladen van andere materialen, zoals bijvoorbeeld hout (maar dat valt af zeg je zelf, is ong. 2x duurder dan laminaat), composiet (is +/- 3x duurder dan laminaat), acrylaat (in prijs vergelijkbaar met composiet). En nog duurdere opties zoals beton of natuursteen. Als je wilt weten wat een goed alternatief is van laminaat, dan moet je denken aan RVS, dit heeft dezelfde duurzaamheid en onderhoud maar in prijs weer een stuk duurder. Nogmaals ene goede tip; ga een naar de keukenafdeling in Ikea en laat je daar adviseren.

Het beste antwoord

Negeer je wens om geen hout te willen. Heb onlangs in een vergelijkbare situatie eikenhouten Ikea aanrechtbladen gemonteerd (onder een hoek geplaatst). Met de bovenfrees op maat gemaakt en hiermee een geweldig mooi (en goedkoop!) resultaat behaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Composiet is ook erg mooi, dat is gemalen graniet met kwarts en samengebracht door kunststof materiaal, oogt als natuursteen, maar is veel betaalbaarder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig wordt er ook veel gebruik gemaakt van beton, dat dan gegoten wordt.
Het klinkt heel ruw, maar het kan superglad afgewerkt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou toch voor hout gaan: Het is goedkoop en mooi en bovendien op maat te maken. Allemaal eigenschappen die je bij de andere suggesties niet tegen zult komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt duidelijk een goedkoop alternatief dus composiet of beton vallen al af helaas. Een mooi blad (recentelijk nog ergens gezien) kan je maken van een watervaste houten plaat die je beplakt met natuursteentjes die je vaak als vloer tegelmatjes kunt kopen. Deze voeg je af met een watervast voegmiddel in de juiste kleur en je hebt een uniek blad. Succes.