Kun je het materiaal zilver verven?

Kun je echt zilver verven? Bv met een verfspuit o.i.d.
Blijft de verf dan ook goed hechten op het zilver?

Toegevoegd na 1 dag:
Bijvoorbeeld een zilveren ring een hele andere kleur geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
welk materiaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt zilver
Ritsuka
11 jaar geleden
je wil zilver zilver verven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha ha, nee juist in een andere kleur!

Het beste antwoord

Je hebt wel een speciale primer nodig, die in een zeer dunne laag moet opgebracht worden.Een andere manier is, eerst vernissen met weer speciale vernis, en dan de kleur er over, maar steeds dunne lagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je eerst een primer aanbrengt op het zilver, dan kun je zilver verven met een kwast, roller of spuitbus, neem wel verf van goede kwaliteit, bijv Sigma, dan houdt de verf wel, besef wel dat het zilveren voorwerp zijn waarde verliest, of flink in waarde daalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijft de verf er goed opzitten, ook met regelmatig tegenaan stoten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede kwaliteitverf is beter dan de huismerken, maar ook dat kan beschadigen, dit kun je voorkomen door er een harde blanke lak overheen te zetten, laat de lagen wel goed uitharden voor je de nieuwe laag aanbrengt, laat je adviseren in de winkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, ik vraag me alleen af of ik bij de juwelier of de verfwinkel moet informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er voor kiezen er een laag emaille over te laten zetten, daar heeft de juwelier wel een adresje voor, anders gewoon bij een verfzaak, verf voor metaal en een primer voor metaal halen. zilver is een metaalsoort en dient ook als zodanig behandeld te worden.