Waar kan ik het bouw besluit van 1960 vinden?

Hoogst waarscheinlijk heb ik alleen een leefbare woonkamer en keuken en verder zoals slaapkamers zijn geen leef ruimtes... Mijn plafons boven zijn namelijk maar 2,35m ipv 2,40m

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Bij je gemeente loket volkshuisvesting kunnen ze je helpen, bij oudere huizen is een laag plafond geen uitzondering, ik vermoedt dan ook, dat ook je slaapkamers een leefbare woonruimte zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vroegere plafon was 2,40, maar de bouw heeft er zonder het weg te halen van het oude plafon een nieuwer onder te plaatsen... Ben benieuwd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, verlaagde plafonds waren in de jaren 70 heet trendy. Als dat je stoort, kun je het toch weghalen?
Dat gaat je niet lukken want het eerste bouwbesluit is van 1992: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bouwbesluit

Overigens waren de plafonds van het huis van mijn ouders uit 1968 juist 255 hoog, erg handig met behangrollen van 10,05 meter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan geeft Wikipedia het fout er is een bouwbesluit uit 1964 (maar niet vind baar) en er is zelfs een ouder maar weet het jaartal niet meer:(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat denk je er mee op te schieten dan? Waarom denk je dat een slaapkamerplafond van 2,35 geen leefbare woonruimte is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar heb jij die informatie vandaan want dat kan helpen zoeken. Misschien heette het toen anders?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het niet je bedoeling dat je wil aantonen dat er nooit plafonds lager dan 2,40 gemaakt hadden mogen worden dan moet je dat aantonen.