Hoe kun je een deur o.i.d. plaatsen in een bolle muur met boog?

We hebben een 'opening' van de woonkamer naar de keuken, in de vorm van een boog. Deze muur loopt bol en kan dus niet afgesloten worden middels een deur. Echter willen wij deze twee ruimtes wel van elkaar kunnen afsluiten (i.v.m. warmte, hond die nu overal kan komen etc.).. Als we een deur willen plaatsen blijft er ruimte over doordat de muur bol loopt. Is er een andere oplossing? Of kunnen wij toch iets van een (paneel)deur maken ondanks dat de muur bol is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Je zou misschien een glazen deur kunnen laten maken. Ik zie namelijk ook wel eens gebogen winkelruiten. Ik vrees alleen dat het vreselijk duur zal zijn.

Toegevoegd na 9 uur:
Wat je ook zou kunnen doen: ga naar een kuiper (iemand die tonnen maakt), of een fabrikant van regentonnen. Zo iemand zal een deur voor je moeten kunnen maken.
En als je handig bent, kunt je het zelf. Ik zie het zo voor me: planken aan de zijkanten iets verstek zagen zodat je een ronding krijgt als je ze naast elkaar zet. De boel kun je aan elkaar maken d.m.v. een platte, stalen strip waarop je de planken vastschroeft. Dit geeft al een landelijker uitstraling. De afwerking van de planken kun je helemaal naar je smaak maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken! Echter vinden we glas geen mooie optie in ons huis, aangezien we een landelijke inrichting hebben en het dan alweer te strak wordt. Ook zal het inderdaad wel een erg dure optie zijn.. Ik zoek nog even verder! Suggesties zijn welkom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook een idee inderdaad. Enige probleem is dan nog dat de poort/muur bol is.. Als we daar rechte houtplaten voor gebruiken wil het niet goed dicht/blijft er een opening
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je begrijpt mijn antwoord geloof ik niet helemaal. Op de manier die ik aangeef, kan het wel. Zaag de zijkanten van de planken schuin af en zorg ervoor dat ze aan de volgende schuin afgezaagde plank aansluiten die dus iets gekanteld staat t.o.v. de eerste plank.
Denk aan regentonnen. Die zijn ook bol/rond. De planken van een regenton passen ook precies in elkaar zodat een ronding ontstaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een gordijn er voor? misschien niet de mooiste oplossing, maar die kan met de bolling mee lopen. de toogvorm zie je dan aan 1 kant niet meer, maar als dat niet erg is, scheelt het in ieder geval iets in de warmte