Hoe kun je een deur o.i.d. plaatsen in een bolle muur met boog?

We hebben een 'opening' van de woonkamer naar de keuken, in de vorm van een boog. Deze muur loopt bol en kan dus niet afgesloten worden middels een deur. Echter willen wij deze twee ruimtes wel van elkaar kunnen afsluiten (i.v.m. warmte, hond die nu overal kan komen etc.).. Als we een deur willen plaatsen blijft er ruimte over doordat de muur bol loopt. Is er een andere oplossing? Of kunnen wij toch iets van een (paneel)deur maken ondanks dat de muur bol is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zou misschien een glazen deur kunnen laten maken. Ik zie namelijk ook wel eens gebogen winkelruiten. Ik vrees alleen dat het vreselijk duur zal zijn. Toegevoegd na 9 uur: Wat je ook zou kunnen doen: ga naar een kuiper (iemand die tonnen maakt), of een fabrikant van regentonnen. Zo iemand zal een deur voor je moeten kunnen maken. En als je handig bent, kunt je het zelf. Ik zie het zo voor me: planken aan de zijkanten iets verstek zagen zodat je een ronding krijgt als je ze naast elkaar zet. De boel kun je aan elkaar maken d.m.v. een platte, stalen strip waarop je de planken vastschroeft. Dit geeft al een landelijker uitstraling. De afwerking van de planken kun je helemaal naar je smaak maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100