(Hoe) kan je patronen in je schoenzolen maken?

Aamgezien het glad is en mijn schoenen haast geen patroon op de zool heeft, ben ik bang om uit te glijden.

Toegevoegd na 46 seconden:
Aangezien* hebben*

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (6)

Flink hobbymes en met (linoleum) gutsjes. Verkrijgbaar bij elke Bricoleersjop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je van die dikke elastieken?
Bind die om je schoenen.
Sisaltouw er om heen draaien werkt ook.
Maar dat is allmaal maar voor een keer.
Op heel veel plaatsen verkopen ze tegenwoordig dingen voor onder
je schoenen : ANWB, Piet Kerkhof, Blokker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat het het heel veel uit maakt wanneer je zelf patronen gaat aanbrengen op je zolen. Zelfs met schoenen die wel voorzien zijn van patronen kun je met dit weer makkelijk uitglijden. Daarnaast is het zonde voor de schoen.

Ik zou eerder kijken naar een paar Anti-Glij IJzers. Deze maak je vast aan je schoenen zonder ze te beschadigen. Kijk even op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het profiel dat je er in snijdt maakt alleen dat je schoenen eerder versleten zijn maar hebben geen nut bij lopen in sneeuw.

Je kan beter een staalspons (schuurspons) goed onder je schoenen binden, voorkomt meer het glijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
om uitglijden te voorkomen kan je ook een paar oude sokken over je schoenen aan doen..dit werkt als antislip, je hangt ze bij thuiskomst weer te drogen en trek ze over je schoenen weer aan als je naar buiten gaat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Bison Rubber Repair kun je profiel onder je zolen maken.
Moet je wel handig zijn, want het is enorm plakspul....