hoe kan je het beste de treden van een houten trap ontvetten zonder ammoniak te gebruiken ?

ja hoor het trappenhuis moet geschilderd worden en is al geschuurt (een paar weken geleden) Nu is het schilderen aan de beurt en mijn vraag is of je het nog ff moet ontvetten?? graag ook de tips waar mee als het maar geen ammoniak is. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

St. Marc vloeibaar ontvetter, niet op ammoniabasis:

http://www.eco-logisch.nl/St-Marc-verfreiniger-4250
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, zou ook mijn advies zijn.

Andere antwoorden (3)

Gebruik een schoonmaakmiddel op basis van citroen, dat is namelijk een uitstekende ontvetter.

Toegevoegd na 39 seconden:
Daarnaast is het in tegenstelling tot andere middelen onschadelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon met een droge doek goed na poetsen, dan is er helemaal niets aan de hand. Het is niet zo dat het schoonmaakmiddel er direct intrekt.
Terpentine of thinner werkt het best, of toch ammoniak ondanks de geur

Toegevoegd na 4 minuten:
Ps ; thinner alleen gebruiken als de verf helemaal is weggescheurd anders lost de verf op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eventueel nog met een fijn schuurpapiertje overgaan.
Alle produkten die je gaat gebruiken gaan in het hout dringen, wat gevolgen kan hebben voor de verf. Deze producten ga je er niet uitkrijgen of je moet goed naspoelen, maar dat kan dan gevolgen hebben voor het hout.
Gebruik een goede grondverf, want trappen hebben wat te lijden en dan schilderen met een verf die geschikt is voor trappen. Denk er aan dat schilderen een trap glibberig maakt.
Robert