Hoe noem je dit knopen met een rondje?

Ik heb dit een keer (langlanglaaang) geleden op kamp geleerd. Hoe heet dit en hoe doe je het? (Zie foto)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pompoentje maken :-)

Antwoorden (2)

Dat heet een Pompon.
Op onderstaande site kan je zien hoe je ze moet maken

Toegevoegd na 6 minuten:
En die pompons werden veel gebruikt.
Je kan ze bijvoorbeeld ook boven op een baret maken
(zie afbeelding)

Toegevoegd na 1 uur:
Waarschijnlijk is het een KUMIHIMO SCHIJF
en hij heeft ook die 32 inkepingen
zoals jouw voorbeeld

Toegevoegd na 1 uur:
Nog even de site bijgevoegd waar die schijf te staat
en eventuele verdere informatie die je misschien zoekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat isniets anders. De grijze strepen op het rondje zijn inhamen daar doe je touwtjes in maar meer weet ik nietb:(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gast134483,
ik heb mijn antwoord al aangepast.
Het rondje wordt een knoopster genoemd. Het is een variant op punniken.
Je knipt een oneven aantal draden van gelijke lengte en knoopt die samen. Dan steek je de knoop door de opening van de ster en verdeel je de draden over de gleufjes. Je moet 1 gleufje leeg laten. Dan verplaats je telkens in dezelfde richting het derde draadje in het lege gleufje. Zo vlecht je een koord.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit is het ook niet. Het heeft veeel meer rondjes en is niet het zelfde als het resultaatnopnde foton:(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij hadden daar een punnik-poppetje voor, met 4 spijkertjes op haar hoofd.