Verschil tussen gewone-, rechtse- en linkse blikschaar?

Ik wil in een dunne aluminiumplaat gaten knippen. De plaat gebruik ik dan als spatbescherming over mijn glazenkookplaat. Dus gaten voor de branders en knoppen. Maar nu zie ik bij de Praxis de drie in mijn vraag genoemde verschillende blikscharen. Wat is het verschil en welke moet ik nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, klinkt als een 1april grap... "Wil jij even de linkse blikschaar gaan lenen?" :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat dit een serieuze website is. Om zulke antwoorden zit ik niet te wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is ook geen antwoord maar een reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja er is zeker een verschil maar met alle twee je mag iets afkinepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja er zit verschil in die scharen rechte, doorloop, figuur en nog een paar types en die heb je dan weer voor links en rechtshandige.
maar dit karweitje lukt beter met een decoupeerzaag met een fijn zaagje, vijltje en schuurpapier.
En wat nussie net ook schreef, afplakken met schilderstape
dan beschadigt het niet plus dat je het daar goed op af kan tekenen

Antwoorden (3)

het is net zoals een gewone schaar links of rechtshandig als je een gat wilt knippen heb je een zo kort mogelijke nodig ,vroeger hadden ze ook blikscharen die rond waren of die nog te koop zijn weet ik niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik het goed heb onthouden zijn er 3 soorten blikscharen,1 linksom is rood van kleur.2 rechtsom is groen van kleur.3 rechtuit is geel van kleur.
Ben je rechts of links?
Je weet in iedergeval weer iets meer,probeer het uit!
succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er niet om of je een schaar links of rechts noemt, het gaat er om wat je er mee wilt doen. Als je de plaat in je linkerhand houdt en je wilt zien wat je er af knipt, dan heb je een schaar nodig waarbij je het stuk plaat kunt zien dat uitsteekt. Wil je kunnen zien wat er van de plaat overblijft tijdens het knippen, dan heb je een schaar nodig waarbij je het linkergedeelte kunt zien.