Hoe sluit ik de draden aan bij plafondspotje( niet geaard ) - nog te plaatsen wandschakelaar (geaard) - stekker in stopcontact? Dus geen plafondstroom

dus bedrading loopt met draden L en N van spotje ( niet geaard ) naar schakelaar ( geaard ) naar stekker die in stopcontact gaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

je legt een blauwe draad over het plafonden bij iedere spot maak je een aftakking naar een spot toe op de andere sluit je een zwarte draad aan met dezelfde aftakkingen deze komt van de schakelaar af blauw is + bruin is - uit de wand bruin in de schakelaar zwart naar de spots vanuit de wanddoos loopt blauw langs de schakelaar direct naar de spots toe