Kan een vorstvrijlint ook op een plastiek waterleiding geplaatst worden?

Ik neem aan dat koper beter warmte opneemt dan plastiek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij plastieken leidingen onder je dak langslopen? Vanwege je eerdere vraag over je huisbaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, alles van plastiek

Het beste antwoord

Ja, met de volgende gebruiksaanwijzing:

"Bij kunststofbuizen moet eerst op de buis
een aluband, dan het lint met aluband bevestigd en dan isolatie, om in elk geval de warmteverliezen
tot een minimum te beperken."
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Er zijn soorten die probleemloos op/om plastic leidingen kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in de kunststof leidingen zit water, juist door dat water kan het nooit te warm worden.

Andere antwoorden (3)

ik zou het niet proberen.
het lint geeft warmte af waardoor het plastiek smelt wat weer een lekkage kan opleveren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan al is de werking iets minder dan op een kopere leiding,het lint heeft een temperatuursensor en regelt zichzelf aan en uit als de warmte langzamer afgevoerd word naar de leiding zal hij iets sneller uitschakelen maar meestal genoeg werken om bevriezing te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie info!
Ja, dat kan zeker. De firma RedHeat heeft tracing die ook geschikt is voor kunststof leidingen.