laten weken in terpatine met water, daarna goed uitspoelen met je vingers erdoor heen en dan uitkloppen zoals bob ros dat deed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan welke verf je hebt gebruikt, is het op waterbasis, dan de kwast uitspoelen in een bak water, of onder de stromende kraan, in de wasbak.
Is het verf op terpentinebasis, dan hetzelfde in een bak terpentine.
Als de kwast al hard is, is er met verf op terpentinebasis niets meer aan te doen, weggooien dan.
Als de verf op waterbasis is, heb je een kleine kans, als je hem in water laat weken, dat hij weer bruikbaar wordt, in de meeste gevallen is dat ook niet zo.
Leg je kwasten plat te drogen, met de haren in het originele model, dat doe je door de kwast in je handen uit te knijpen, let er op, dat de haren niet wijd uit gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat mij betreft het beste antwoord ... een dikke plus van mij ;)
Is niet erg bekend, maar gewoon met water en zeep ( sopje) schoonmaken.
En niet alleen voor watergedragen verf, maar voor alle verfsoorten.
Wel veel zeep gebruiken!
Zijn ze schoon, de kwast uitknijpen en zo laten drogen.