Kan je vloerbedekking als ondervloer voor laminaat gebruiken?

Ik heb eigenlijk 2 vragen:
Kan je bestaande vloerbedekking als ondervloer (isolatie) gebruiken om laminaatvloer overheen te leggen? Het is voor de bovenverdieping van het huis.
En wat is makkelijker om te leggen, de gewone planken modellen of tegellaminaat? Of maakt dat niets uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (6)

vloerbedekking als isolatie onder laminaat is niet verstandig, het zal niet vlak liggen op een hobbelige ondergrond, dat weet ik.

click-laminaat is het makkelijkst leggen, niet ik zelf maar iemand met ervaring met leggen zegt dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeker geen laminaat op vloerbedekking leggen. Je loopt het risico dat het niet vlak ligt en je laminaat gaat veren.
Als je wilt kiezen tussen planken modellen of tegellaminaat, maakt que leggen niet veel uit. Of je nu lange planken legt of tegelplanken, meten en zagen moet je toch wel in de hoeken en zijkanten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt eraan welke vloerbedekking jij bedoeld.
Als het vinyl/zeil is kan het wel .
Onze woonadviseur zei dat het prima ging en we moeten zeggen het ligt prima zo.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij hebben planken laminaat en dit ging prima maar zoals gezegd door een woonadviseur gelegd.
11 jaar geleden
Naargelang welke vloerbedekking je bedoeld is één.Is het bv. een geschoren bouclé, zou het goed zijn.Een vinyl ook, maar beide hebben een verschillende isolatiewaarde.Ik zou in ieder geval toch nog een geluidsisolerende onderlaag leggen.En dan nog de beste.Planken of tegels maakt eigenlijk niets uit.Alleen, laminaat heeft ook zo z'n vervelende eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een geluidsisolerende onderlaag en dan nog de beste adviseert u.Maar welke is dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kan je eens kijken wat voor U het beste is. http://www.baxhouthandel.com/ondervloer/ondervloer.html
Nooit doen! Vloerbedekking in de vorm van tapijt of vinyl heeft altijd grote kans uit te drogen na verloop van jaren. Hierdoor wordt deze broos en zal je vloer behalve dat deze slecht geïsoleerd is ook nog eens erg gaan kraken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vooral vinyl droogt snel uit. En daarmee creëer je gelijk een groot probleem voor laminaat. Want door de scheurtjes e.d krijg je warme en koude stukken en kan condensvorming ontstaan. Waardoor laminaat te veel gaat uitzetten en krom gaat staan