Hoe maak ik een slotje aan een ketting?

Ik heb een halsketting geregen en daar wil ik een slotje aan maken. Hoe doe je dat? Ik ik heb een ringetje en een ringetje met zo,n knijp rondje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Met het slotje had je al moeten beginnen. Als het goed is zit daar een minirondje aan. Daar knoop je het sterke draad aan vast waarmee je de ketting gaat rijgen. Met net zo'n lus als waarmee je begint te haken.
En als je de ketting geregen hebt sluit je die af door de rijgdraad aan het afsluitringetje vast te knopen. En de draad in twee richtingen een eind terug te steken.
Amadea
11 jaar geleden
Geweldige hobby :)
Ik knoop de slotjes altijd als laatst aan de ketting (dat maakt het makkelijker om een symetrische ketting te maken), gewoon een paar keer knopen zodat het goed vast blijft zitten.