wat is de oplossing voor met latex slecht geverfde muur?

help!!!
mijn nieuwbouw appartement is gestuct en daarna 2 keer met latex geverfd. Het is heel slecht geverfd waardoor je veel banen,strepen enz. kunt zien.
Hoe kan ik het oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een gestucte muur kan u beter spuiten want met een borstel of rol kan u dat niet proper en egaal aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik ook maar het gaat hier wel om een leek !
Voorstrijken met Flevopol en opnieuw sauzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welnee, die voorstrijk is een soort van "lijm": dus alles wat daar onder zit blijft vastzitten. Flevopol kan je gewoon bij de Bouwmarkt halen, dat meng je met water en dan breng je het aan met een blokkwast en roller. Goed laten drogen en dan sauzen (wel met andere kwast of roller). Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oneffenheden krijg je je niet weg met voorstrijk.
Dat wordt schuren. Als je veel moet doen, huur dan een goeie machine met een goeie stofzuiger erbij.
(er zijn speciale muurschuurmachines maar die zijn misschien een beetje overdreven voor deze klus)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met goeie machines valt het mee hoor, zelfs als alles eraf moet, maar ik zou niet meteen alle latex wegschuren.
Eerst proberen of je alleen de oneffenheden weg krijgt met een gewone schuurmachine of nog beter: met de hand met schuurpapier op een plank. Het is dan de bedoeling dat je niet door de latex heen schuurt. (lastig) Als het stucwerk er goed opzit kan het veel hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pak eens een gewoon stukje schuurpapier (korrel 120 of hoger) en een plankje.
Begin ergens onderin of aan een zijkant, rustig aan en er kan niks verkeerd gaan. Je kan altijd een schilder laten kijken, of een duidelijke foto maken en langs een verfzaak gaan. (dus niet naar een bouwmarkt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met spack heb ik weinig ervaring.
http://www.spack-spuiten.nl/spackspuiten.htm