Hoe komt het dat mijn cv niet aanslaat?

Vorige week de ketel verhangen naar zolder. Nu krijg ik De cv niet aam de gang. Wel het warm water..
Systeem is ontlucht en op druk. Kamerthermostaat staat op 23 terwijl het binnen 15-18 graden is en geeft ook een vlam aan als zijde dat hij warmte vraagt van De ketel.
Betreft een intergas kompakt hre

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat er op de display van de ketel geen cijfer wat kan duiden op een bepaalde storing?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Display geeft aan '1' wat betekend dat de temperatuur voldoende is.. Terwijl dat niet is..

Antwoorden (2)

In de handleiding van de Intergas kompakt HRE is o.a. dit te lezen:

4 STORINGEN
Indien zich de volgende eenvoudige storingen aan het toestel voordoen dan kunnen deze als volgt opgelost worden. Bij herhaling of andere storingen altijd uw installateur waarschuwen.
1. De cv installatie wordt niet of onvoldoende warm:
• Verhoog de ingestelde temperatuur van de kamerthermostaat.
• Open de radiatorkranen.
• Stel de cv watertemperatuur hoger in m.b.v. de en de en de toets op het bedieningspaneel (zie § 2.2).
• Ontlucht het toestel en installatie en controleer de cv waterdruk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is allemaal wel juist maar het gaat hier om een verplaatsing, dus eigenlijk moet de elektricien alles controleren zoals bij een nieuwe installatie.
Trouwens de vraagsteller heeft al aangegeven dat de installatie op druk is en ontlucht evenzo dat de thermostaat temperatuur vraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb alleen maar letterlijk aangegeven wat de handleiding hierover zegt. Hij of zij kan dan zelf nagaan of er toch nog iets is wat zelf gedaan kan worden, voordat je een monteur te pakken kunt krijgen op vrijdagavond. Bovendien staat in een van de eerste zinnen:
Bij herhaling of andere storingen altijd uw installateur waarschuwen.
Bijna zeker dat bij het verplaatsen de thermostaat verkeerd aangesloten is. Best de aansluiting eens controleren.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ook eens nazien of op de ketel een schakelaar staat Zomer-Winter, Zon-Vries en nazien of die in de stand winter staat want anders kan de pomp ook niet draaien.