omdat dat hartstikke leuk staat als je een mandje met drogisterijproducten geeft als kado, of een notenpakketje, of een plantje, of een fles met snoep of....
enz..

:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een bos bloemen lijk mooier in transparant papier dan in gewoon papier natuurlijk! (om maar even een voorbeeld te noemen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transparant inpakpapier geeft bescherming. Stel je maar eens voor: een boeket bloemen in een stervige wind mety en zonder cellofaan er omheen. Of een boek dat een kaft heeft van een transparant jasje en een ongekaft boek en er valt een kopje koffie om .....
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Ik hoop dat je het nut van een omslagje ziet.
Als je vraagt waarom transparant wordt gebruikt ipv ondoorzichtig, dat is een keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel, voor bescherming en ik vind het mooi als decoratie. Je hoeft het op een verjaardag niet uit te pakken om het te kunnen zien.