De moer op de keilbout los draaien (naar links). Beetje wrikken en dan "klappen" de "vleugels" in het gat naar elkaar toe en dan moet je hem eruit kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms lukt het niet omdat de boel vastgeroest zit.
Laten zitten, of net zo lang slaan, jutteren, en wrikken tot het gat groot genoeg is...
Ik draai de moer er af en dan wrik ik met twee kleine schroevendraaiers de buitenzijde iets naar buiten. Dan verwijder ik het draadje dat de beide helften van de buitenkant bij elkaar houd en dan kun je meestal de beide helften er met een tangetje of wrikken er uit krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou proberen het gat iets groter te maken, zodat je met een tangetje de rand of de buitenkant van de keilbout goed kunt vast pakken om het op deze manier eruit te krijgen.
Het draadeind linksom draaien geeft meestal niet voldoende effect omdat het of verroest is of gruis tussen de vleugels zit, en dan de vleugels niet voldoende naar binnen terug springen, en aan het draadeind trekken heeft geen zin aangezien je het alleen maar strakker trekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De moer losdraaien en de draadstang naar binnen duwen zodat de conische kant niet meer spant.
Nu hopen dat het gat groot genoeg is geboord om de bout er volledig uit te halen.
Lukt het niet dan kan u alleen er rondom een beetje kappen om hem los te krijgen.
Als u niet wenst te kappen kan u hem dan alleen diepper kloppen zodat ie verzonken zit en dan dicht plamuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er genoeg draadeind op zit kan je er in totaal 3 moeren op draaien. (met 2 lukt soms ook)

Draai er 1e er op maar wel losjes.

Draai de andere 2 op het uiteinde en draai ze vast tegen elkaar.

Met de sleutel op de 2 aan het uiteinde kan je nu de hele keilbout draaien. (en tegelijk een beetje proberen te trekken)

Draait het niet dan de 1e iets verder aandraaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist er naast bijkomende gaten boren.