Tips om hardnekkige resten silicone kit te verwijderen. Als Bison Silicone verwijderaar niet werkt.

Het gaat om silicone kit en een ander soort lijm van een jaar of 10 of 15 oud, op een niet geglazuurde badkamer tegelvloer. We hebben alle voelbare resten al weg gesneden en gekrabd, en hebben de resten al 2x bewerkt met Bison Silicone Verwijderaar, 3 kwartier laten inwerken. En ook al Thinner geprobeerd en wasbenzine.

Van de geglazuurde muurtegeltjes ging het zo af. Maar de vloertegeltjes lijkt de kit en de lijm wel opgezogen te hebben ofzo...!!

Wie heeft de gouden tip?!?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.3K

Antwoorden (3)

Probeer eens 'HG vloerlijmverwijderaar extra sterk'. Wel eerst even in een onopvallend hoekje uitproberen of het je tegeltjes niet beschadigd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bereikbare silicone kan u best verwijderen met een krabbertje waar men bv keramische kookplaten met zuiver maakt.
Ik zie dat u reeds wasbenzine geprobeert heeft maar dat is het enige product welke silicone kan oplossen of op zijn minst week kan maken en dan maar krabben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat u alles al heeft geprobeerd... :(
Mijn tip was, om met goedkope aardappelschilmesjes aan de slag te gaan. Die zijn superscherp en kan je daarna weggooien. (bv van de wibra, action)
Maar nu ik de toelichting lees, en jullie "alle voelbare resten" al weg hebben, incl wasbenzine, thinner...

Misschien kan je nog TRI gebruiken.

Heel veel succes.