Trekkoord trekkoordschakelaar kapot. Hoe kan ik dit maken?

In de trekkoordschakelaar zit er altijd een lusje met daaraan een ijzeren dingetje. Dit deel van de schakelaar is dus kapot. Een touwtje heb ik dus ik wilde het even maken, alleen nu kan ik het gaatje niet vinden? Weet iemand hoe dit moet?

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, de foto staat op zijn rechterkant, even je hoofd draaien dus ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vorig jaar ook moeten vervangen... En na lang lopen prutsen.. Uiteindelijk naar de gamma gelopen en daar vertelde ze dat dit niet mogelijk was. Ik moest de hele schakelaar vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een beetje handig bent wurm je er een nieuw lusje in. Ik heb er ooit een met een stukje tandzijde gerepareerd. Is daarna nog jaren meegegaan.

Antwoorden (1)

Als het goed is, zit er bij de "M" van mertens een sleufje. Haal eerst de spanning er van af en probeer met een paperclip of je er doorheen kan en of er iets "trekt". Zo ja, laat paperclip gewoon zitten en maak daar touwtje aan.

http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X&biw=1280&bih=620&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=i2TcBBuZcRE86M:&imgrefurl=http://www.klusidee.nl/Forum/about23203.html&docid=dZgP7MCZ-55AcM&imgurl=http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/89_6062_trekschakelaar_1_1.jpg&w=375&h=500&ei=ArFUUJzHMaKI0AWNmoHADA&zoom=1&iact=hc&vpx=369&vpy=81&dur=438&hovh=260&hovw=194&tx=109&ty=137&sig=107086150781148853258&page=2&tbnh=137&tbnw=101&start=24&ndsp=27&ved=1t:429,r:15,s:24,i:238
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie je toevallig het sleufje op de 2de foto die ik heb geplaatst? De 2 donkere streepjes boven dat grijze dingetje zijn het niet (dit lijken gaatjes maar is gewoon reliëf)