Kan de verwarming oorzaak zijn van weinig waterdruk?

Uit mijn keukenkraan komt de laatste tijd maar een heel klein straaltje warm water. Zou dat komen doordat de verwarming aanstaat of zou ik een monteur bellen? De andere kranen hebben dit niet, maar die zijn verder verwijderd van de verwarmingsketel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je een filtertje aan/op je kraan hebt,kan het zijn,dat die is verkalkt. losschroeven even uitkoken in water met azijn en dan moet ie het weer doen. De CV is een gesloten systeem en heeft niets van doen met je waterleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor zover mijn beperkte kennis strekt kan dit niet liggen aan het feit dat de verwarming aanstaat want de cv is een gesloten systeem welke je met de hand aan moet sluiten op de watertoevoer wanneer hij bijgevuld moet worden.

Ik zou er toch even een monteur naar laten kijken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, is een gesloten systeem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn twee systemen. Een voor de verwarming (het water wat door de radiatoren gaat) en een systeem voor consumptie (tapwater) Beide staan absoluut niet met elkaar in verbinding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zei ik dat ook alleen in andere woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@YviB. Dat zei je wel maar in jouw antwoord is m.i. niet duidelijk dat het twee gescheiden circuits zijn. Dus het warme tapwater staat helemaal los van het verwarmingsgedeelte.
Je kan op de ketel even kijken wat de waterdruk is, is dit minder dan 1 bar, dan zou ik zeker even bijvullen. Het kan ook aan de kraan liggen, wellicht zit er wat kalk in de kraan en stroomt ie daardoor minder goed door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook nog het geval kan zijn is dat je expansievat lek is, het syteem bouwt dan geen druk meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De druk op het verwarmingscircuit heeft Niets te maken met de druk van het tapwater. Het zijn twee verschillende circuits. Het water welke door je radiator stroomt komt echt niet in het tapwater. Dus heeft de verwarming bijvullen geen énkele zin. Mijn plausibele verklaring is dan ook dat de uitstroomregeling van de keukenkraan defect is. Deze staat toch in verbinding met de andere tapkranen? Als deze het gewoon doen mag je aannemen dat je in het systeem een constante druk hebt maar dat de uitstroom op de keukenkraan defect is. Dit is een klus voor een loodgieter en niet voor een verwarmingsmonteur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk of de kraan niet verkalkt is.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de druk van je water heeft helemaal niets met je ketel te maken {koud water dan} er zal wel iets mis zijn met je kraan
ik zou deze demonteren en een nacht in het warme sodawater leggen dan lossen kalkresten op en dan zal de kraan weer volop water geven.
En als je flexibele slangen aan je kraan hebt kan het zijn dat er een knik is ingekomen om een of andere reden dit zou ik ook ff checken