even een tijdje onder de warme kraan houden.
dan word de hardige lijm tussen de dop weer vloeibaar
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de soort lijm.
rebecca
14 jaar geleden
ja maar bij de meeste soorten krijg je de dop dan wel weer los
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij mij lukt het ook meestal met heet water. En als dat niet lukt, kokend water. +1
Rieneke1
14 jaar geleden
gelukt, bedankt! :)

Andere antwoorden (4)

Lijmoplosser
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot nu toe is het me altijd wel gelukt met een waterpomptang of ander instrument waar ik meer kracht mee kan zetten en beter grip mee heb dan mijn vingers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bij mij scheurt de tube dan altijd, eindigend in een geweldige kleverige troep :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieuw! :-)
Eerst met een knijptang rondom in het dopje knijpen. Paar keer doe ik dat. Totdat je ziet dat de lijm onder het dopje beweegt. Of dat je het dopje klein beetje fijn knijpt.

Dan hou je het begin van de tube goed vast, anders werkt het niet. En draai je voorzichtig met de tang de dop een beetje los. Klein beetje wrikken kan wel.

Zelf vind ik de combinatietang handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dop van een flesje nagellak of van een tube lijm draait u altijd gemakkelijk los als u van tevoren een beetje dagcrème aan de hals smeert.