Ik wil graag polyethyleen plaat aan elkaar lassen. Dit wil ik graag zelf doen wat is de goedkoopste en beste manier?

Ik wil graag een accubak op maat maken van polyethyleen plaat hoe kan ik dit goed en goedkoop aan elkaar lassen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

De goedkoopste methode is eigenlijk alles mooi voorbereiden en dan in een pyrolise-oven stoppen die je op de stand 'pirolyse' zet (extreem hoge temperatuur) zet zodat het boeltje samensmelt (blijkbaar mag dit in een horizontale en wel hittebestendige houder).

Anders ga je best naar gasbrandertjes gaan, omdat je toch hogere temperaturen nodig hebt die dit soort kunsttoffen lassen.

Als je toch per se elektrisch wil gaan, kun je naar een hete luchtpistool gaan, maar KOOP dit dan en huur ze zeker niet (prijsorde 300 EUR).

Ik zoek even op voor je bij mijn leverancier die altijd glasheldere plaatjes heeft...

Gevonden: http://www.kunststof-las-shop.nl/a-26608678/herz-rion-en-bak-rion/bak-rion-hetelucht-kunststof-lasfohn-heteluchtpistool-1600w

Toont je hele mooie plaatjes.

Dus goedkoop:
1. Oven met pirolyse-functie (volgens mij GOEDKOOPSTE manier)
2. Keramiekoventje is ook heel goed
3. Gasbrander (volgens mij BESTE manier)
4. Hete luchtpistolen (best kopen), niet zo heel duur.

Groetjes en PS: in een andere topic zeg je dat je 'enkel gelooft wat je ziet, maar zelfs elk woord dat we gebruiken is een kwestie van geloven in een bepaalde betekenis bij benadering. Veel is perceptie, inhoud is moeilijker en vergt veel geloof, o.a. geloof dat je ouders je graag zagen toen ze hun eicelletje met een zaadcelletje 'lijmden/lastten/soldeerden'). +JMVB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederlandse toptechnologie qua HDPE-lassen vind je ook op (en is meestal dè bronsite voor uitleg): http://www.leverkunststoftechniek.nl/infratechniek/hdpe-pe-hd-lassen/

Andere antwoorden (1)

Polyethyleen (PE) en polypropyleen (PP) kan men niet lijmen, enkel lassen !

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik heb te vroeg doorgestuurd.

Lassen kan u het goedkoopst doen met een gehuurde lasfohn. Ik neem aan dat u de techniek kent.