Weet iemand hoe ik de pasta die dient om koper te vertinnen, terug vloeibaar kan maken? Deze droogt nogal vlug uit vind ik.

Om te solderen is het soms wenselijk om koper of andere koper legeringen eerst te vertinnen met een poeder pasta.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

hoi minnekepoes,

mooie naam overigens, maar de harde pasta zou mogelijk met een oplosmiddel vloeibaar gemaakt kunnen worden

het beste lijkt mij daarvoor Alcohol, omdat dit schoon en neutraal is. alle andere oplosmiddelen zijn op oliebasis, er blijft altijd iets vettigs achter.

pure alcohol is peperduur, maar spiritus is ook alcohol
ik zou dat gewoon eens proberen.

weggooien kan altijd nog.
uiteraard potje/doosje, goed afsluiten, alcohol verdampt erg snel.
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die pasta is op zich nogal droog en kan u gebruiken door die pasta met een stokje aan te brengen op het hete te vertinnen oppervlak.
De kop van uw bout kan u zuiver maken door die even in de pasta te steken.