Hoe krijg ik loeivastzittend geroest kruiskopschroefje uit uitsteekhandle van mijn klapraam ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kruiskopschroevendraaier nemen in de schroef zetten, flinke klap met hamer op schroevendraaier. Evt. met waterpomptang of andere schroevendraaier als er een gat in de kruiskopschroevendraaier zit, meer hefboom maken en proberen los te schroeven. Lukt dit niet: Boormachine pakken met cobalt boortje en kop aan gort boren, dan kan je de hendel eruit halen en met een moniertang kan je dan de rest van de schroef eruit halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien met kruipolie ? of even een paar tikken met een hamer als dat mogelijk is
Anders moet je je misschien op zoek naar een uitboor setje ?
zoals je die op tellsell wel ziet
ik denk dat je die wel ergens anders goedkoper kan krijgen overigens.
een goeie ijzerzaak zal die wel hebben lijkt mij
11 jaar geleden
Om te beginnen Cola overgieten want dat lost roest op en dan terug proberen met de schroevendraaier.
Lukt dat niet dan kan u er een gat in boren en met een linkse schroefdraadtap de vijs proberen uitdraaien.
Lukt dat ook niet dan volledig uitboren en een grotere schroef in vijzen nadat u nieuw schroefdraad getapt heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan zogeheten slagschroevendraaiers, speciaal voor zulke toepassingen.

Deze zet je op de schroef, en dan sla je met een hamer boven op de slagschroevendraaier. Door het interne mechanisme, draait t bitje per slag een klein beetje. En door de slag wordt t bitje logischerwijs in de schroef gedrukt.

Google maar op slagschroevendraaier. Daarmee moet t zeker lukken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal pak ik dan m'n boormachine met een klein boortje en boor voorzichtig het schroefje eruit.