hoe kun je het beste losliggende leistenen vloertegels opnieuw vast leggen?

mijn leistenen vloer ligt in de specie, en vooral bij de deurpost liggen ze los, wat is de beste manier om de tegels weer opnieuw vast in de bestaande vloer te krijgen, en wat is de werkwijze en welke materialen gebruik je dan het beste?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

De beste oplossing is ze terug vast te lijmen met Tex7

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, verkeerd knopje geklikt. Dat moet natuurlijk Tec7 zijn.
Als die na korte tijd vast zitten kan u de terug opvoegen.
Ik kan u verzekeren dat die nooit meer zullen loskomen, tenminste als de ondergrond stevig is.
Zeker eerst eens met stofzuiger proper maken.
Het juiste soort TEC7 kan u vinden op de link in bijlage.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kun je het beste kijken waar de oorspronkelijke tegel mee vast zit. Dit kan zijn gelijmd of gezet in een speciebed. De beste manier van vast zetten is door de oorspronkelijke wijze van leggen zo veel mogelijk te benaderen. Als dit zetwerk is, kun je er voor kiezen om toch voor verlijmen te kiezen, anders haal je je wel veel werk op de hals.
Je zult in ieder geval de ondergrond goed moeten voorbewerken, dus schoonmaken en eventueel behandelen met een primer. Als je kiest voor het opnieuw verlijmen houdt er dan rekening mee dat de tegel iets hoger komt te liggen door de lijmlaag die er extra tussen komt.
Zorg er in ieder geval voor dat de tegel vol en zat in de lijm komt te liggen. Hierdoor verklein je de kans op het opnieuw los raken van de tegel en voorkom je breuk van de tegel.