Wat is de beste en makkelijkste schuurmachine voor het blank schuren van ramen en kozijnen?

Vooral langs smalle ramen en sponningen moet goed schoon worden waarna blank oliën!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Merk is niet zo belangrijk wel de kwaliteit van het schuurwerk.
Als je een echt goede machine wil aanschaffen kies dan voor een excentrisch roterende schuurmachine.
Bij Bosch zijn er diverse van dit soort machines

Toegevoegd na 3 uur:
Zelf heb ik een dergelijke machine van amper 9 cm diameter dus een makkelijk hanteerbare machine
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een klus voor een driehoek schuurmachine.
Ideaal om dat u vooral in de hoekjes kunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ramen schuren zou ik afraden; dit laat nare krassen achter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ramen zijn van glas. als ze van hout zouden zijn kon je er niet doorheen kijken. (of het moet om luiken gaan?)
:) ik denk dat je raamkozijn bedoeld met 'raam'
+1
Ik zou op een lage korrel rond 80p afschuren met een detailschuurmachine bosch verkoopt ze zoals de psm80a en psm 160a als je een koopt moet je opletten op de rotatiesnelheid des te meer des te soepeler het verloopt. als je klaar bent met het grof afschuren zou ik met een lichte korrel 120p / 180p fijn snel afschuren gewoon dat het glad is. Als je hem nog misschien zou willen verven (gaat langer mee) zou ik hem met flexa grondverf (hout) gronden met 120p / 180p even afschuren voor het gladde effect en daarna met een terpentine gebaseerde verf aflakken. Oliën zou ik alleen doen met houten tafels en stoelen voor binnen. zo zou ik het doen.

Enkele tips :
- 2x gronden is een betetere beschermlaag maar is niet verplicht.
- Een goede kwast helpt bij een goede verf het zorgt ervoor dat het niet een streperig effect krijgt, en beter dekt.
- Na het schuren even afborstelen zorgt ervoor dat overgebleven verf resten weg gaan.
- Je kunt kozijnen eventueel ook beitsen geeft een ander soort effect als verf maar gaat in de praktijk vaak minder lang mee.
- Als hulp staat er een video toegevoegt van Karwei. Hierin wordt alles stap voor stap beschreven.

Nog veel succes met de klus.
Een Gamma medewerker.