kunnen gaten van verwarmingsbuizen gevuld worden met purschuim (ivm hittebestendigheid/giftigheid)?

Het gaat om de gaten in het plafond, die zijn een stuk groter dan de buizen zelf, het leek me dan purschuim genoeg veerbaar is maar vroeg me af of dit niet giftig of brandbaar is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.7K

Antwoorden (2)

Pur schuim volstaat maar die om de leiding eerst een pvc pijp bv een elektrapijp.
Zaag deze in de lengte open en klik hem er om heen dit verkomt dat de cv leidingen herrie gaan maken.

Toegevoegd na 23 minuten:
De leidingen zetten uit als ze warm worden en krimpen als ze koud worden.

Daarom is het nodig om eerst een pvc pijpje (mantelbuis) er om te doen anders gaan de leidingen herie maken omdat de purschuim er strak om heen zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens uitgehard kan dit geen kwaad meer.
Er bestaan ook rozetten om de opening tss de buis en de doorgang mee af te dekken. Zie link.