Licht/donker sensor en buitenlamp aansluiten op schakelaar. Hoe te doen?

Op mijn buitengevel zit momenteel een licht/donker sensor (vorige bewoners achtergelaten) en deze zou ik graag willen aansluiten op een nieuwe lamp EN op de schakelaar.

De reden hiervoor is dat ik niet altijd wanneer het donker is de lamp wil laten branden.

Zie de afbeelding over hoe de situatie is.

Schakelaar:
Er zit een dubbele schakelaar met stopcontact. Een van deze schakelaars gaat naat de binnnenlamp en de andere wil ik gebruiken voor de sensor en buitenlamp.

Sensor:
De sensor bevat een buitenkabel met daarin bruin, blauw en aarde draad.

Lamp:
De lamp moet ik nog kopen maar ik ga ervan uit dat deze een zwart en blauw draad heeft.

Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet aansluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Ik voeg even een tekening bij waar alles duidelijk opstaat zelfs met de juiste kleuren per draad.

U kan deze lamp zelfs als alarm gebruiken, dat staat in het rode gedeelte, indien u dit niet wens denkt u dat stuk er gewoon niet bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zeer deftige uitleg en schema op site

http://www.brico.be/wabs/nl/bouwliefhebber/1617/raad-van-de-maand/een-bewegingsmelder-plaatsen.do