hoe moet ik hertenkoppen bewerken om er uiteindelijk een schedel op een plankje van te maken? (zie foto)

hoe moet je een hertenkop zo bewerken dat er een schedel overblijft met als doeleinde die op een plankje te zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (4)

Zodra je een hertenkop hebt, begraaf je hem ongeveer een halve meter diep op een plek in de tuin die je duidelijk markeert zodat je de plek kunt terugvinden. Na ongeveer 1 jaar kun je kop opgraven en is die schoon genoeg om uit te koken en op een plankje te spijkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek een oude pan en kook hem schoon, zo deet m'n oma dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan had ze vast geen last van vliegen en muggen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volg je niet, bij soep koken doe je precies het zelfde..
Een collega van mijn man dit, hij zette (kleine schedels en botten) in de biotex en daar kwamen ze helemaal schoon uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nadat je het meeste vlees handmatig hebt verwijderd, laat je de resten er af vallen door de schedel te laten trekken in de biotex.
koken hoeft niet, een temp van een graad of 80 is prima.
je hebt na enkele uren een kale schedel.
al naar gelang je smaak kan je die zo laten, of bleken met water met flink bleek er in.