Hoe kan ik kromme spijkers weer recht krijgen?

Omdat ik mijn schuur raam wil dicht timmeren.
en ik heb geen spijkers meer.
alleen die ik net uit een oude balk heb getrokken.
en die zijn krom.
ik krijg ze niet recht gemaakt.
dan zwikken ze om.
ik wil de raad opvolgen in mijn vorige vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PrutsEinstein, in welke tijdszone zit je? Mijn buren stellen het 's nachts om 01:00 niet zo heel erg op prijs als ik nog een spijkerprojektje begin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een paar spijkers lenen bij de buren
Maar niet vergeten terugbrengen.

Het beste antwoord

Op de betonnen vloer kan ook. Houd eventueel de spijker met een tang vast. Ben je sterker mee, en je vingers zijn verder uit de gevarenzone.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel een beste tip.
het lukt vrij aardig.
ook al heb ik niet veel kracht.
met de bankschroef schiet hij steeds
weer weg.
en blijft hij krom.

Andere antwoorden (4)

Op een harde plaat, met een hamer zachtjes tikken.
Kijk uit dat je niet op je vingers tikt.
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stop ze tussen een bankschroef.
Maar voor een paar euro heb je een grote doos nieuwe, hoor :).

Toegevoegd na 15 minuten:
Laat de lampen branden, zet een radio aan (niet al te hard, dan kunnen de buren wakker worden) in de schuur, verwijder de meest kostbare zaken... En ga slapen, morgen een doos spijkers halen :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg die spijker gewoon op een tegel tik hem een beetje recht en sla hem in het hout de spijker hoeft niet helemaal recht tezijn hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon met een hamer op een harde ondergrond . Ik weet nog dat mijn vader in de oorlogstijd vaak bezig was met oude spijkers recht te slaan. Ik zelf heb heb het ook vaak genoeg gedaan na de oorlog bij mijn werkgever.
Je neemt de spijker in je linkerhand en sla hem op een harde ondergrond voorzichtig recht. Doe dit door je linkerhand over de spijker heen en weer te bewegen, zodat deze gaat rollen, en tik ondertussen met de hamer op de spijker. Je zult zien dat dit naar enige oevening een goed resultaat opleverd.
Tot zover de cursus oude spijkers recht slaan.

P.S. let wel een beetje op je vingers.