Hoeveel water is er nodig om lekkage plekken in je plafon te geven?

Ik kom net uit de zolder boven onze uitbouw, welke nog niet afgetimmerd & geisoleerd is. En in 1930 toen ze dit gebouwd hebben hadden ze geen vastand van daken dicht maken blijkt: Er ligt een paar cm sneeuw op zolder.
Het meeste heb ik weg geruimd, maar ja.. De kamer eronder is verwarmd, en de vloer is dus nu kletsnat van reed gesmolten sneeuw. Hoeveel water gaat een probleem leveren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Water kan ook in kleine hoeveelheden al vlekken geven. Juist met kleine hoeveelheden is het gehalte aan vuil groter dan als er veel water doorgedrongen is. Zolang het niet door je plafond komt, heb je ook nog geen vlekken.

Opdweilen / opnemen met keukenpapier, kattenbakkorrels en de zoldervloer zo veel mogelijk drogen, zodat het water niet door kan dringen.
(voor de toekomst de zolder afdichten en isoleren?).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als 't verdampen minder snel gaat dan dat er water bij komt, dan kan 't (afhankelijk van 't type vloer) schade toebrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet te zeggen. Als er een planken vloer op zolder ligt, kan één glaasje water al vlekken in je plafond geven de verdieping eronder.
AWM