Is er een eenvoudige methode om een drukknop steviger te laten sluiten?

Een drukknop zoals in de afbeelding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deel waar de 'drukker' invalt heb ik weleens een heel klein stukje uitgebogen zodat het strakker klemt, en dat hielp goed.
(met klein stukje bedoel ik ook écht een klein stukje anders gaat de drukker niet meer dicht) ;-)

Antwoorden (2)

Als die niet meer vast inklikt zal hij wel versleten zijn.
U kan die een beetje nauwer maken door er met een hamertje op te slaan en die weer iets meer te laten uitzetten.
Daartoe legt u die knop (onderste deel op de foto) op een harde ondergrond, best een plaatje Al of hout opleggen om niet volledig te beschadigen. Dit is de goedkoopste oplossing.

Vervangen is natuurlijk ook een oplossing maar iets duurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een druppeltje secondelijm op plek doen, waar hij moet klikken, hierdoor wordt hij iets dikker.