hoe hoog moet mijn deurbel?

Hallo,

Ik heb een vraag voor mijn nieuwe huis. Ik moet een deurbel plaatsen, alleen weet ik niet wat de juiste hoogte is.

zelf ben ik 1.75 en mijn vrienden zijn allemaal net even iets groter. Ik denk zelf rond de 1.90 meter.

Alvast bedankt voor uw reactie.

groetjes, Row.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kunt het beste even naar buiten lopen met een rolmaat/duimstok etc om het bij de buren na te meten. Bedenk dat als u zelf kleine kinderen heeft of aanloop daarvan zij andere middelen gebruiken om uw aandacht te trekken indien de bel te hoog hangt, en daar wordt uw deur niet mooier van

Het beste antwoord

Volgens de eisen van moderne woningbouw moet een deurbel zich bevinden op een hoogte tussen 90 centimeter en 1 meter 20 boven het niveau van de vloer.

Toegevoegd na 6 minuten:
Graag een toelichting op de negatieve duim! In de andere antwoorden staat dezelfde informatie, dus het kan niet dat dit niet waardevol is...
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
C+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Amadea duidelijker kan het niet en zoals je zelf al zegt zijn de antwoorden ( toevallig precies tegelijk) exact hetzelfde, altijd jammer dat de minnaars zich niet bekend durven te maken want dit slaat echt NERGENS op!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds de kinderen (letterlijk) massaal accounts aanmaken krijgt iedereen minnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedsankt.

Andere antwoorden (2)

Veel lager want ook iemand in een rolstoel moet bij jouw deurbel komen. Maximaal is het 120/125 cm hoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik even erop internet dan is het ad vies tussen 0,9 meter en 1,2 meter hoogte.

Verschillende sites geven dit aan.

Je kan namelijk ook rekening houden dat er eventueel kinderen aan willen bellen.

Ik hoop dat je ermee geholpen bent.

Succes,

Castle