Hoe kan ik het beste bedrading (voor een buitenlamp) door een dubbele spouwmuur aanleggen?

Het gaat om een lamp die naast de achterdeur moet komen te hangen (totale dikte van de muur is +/- 25cm)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (6)

beide kanten een gat boren (op dezelfde plek x en y as) met een diameter van een PVC pijp, PVC pijpje er in steken en draad er doorheen, geen losse draden in de spouw muur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gat boren van 18 mm, dan pvc buis er door die 2 cm langer is dan de muur dik, uiteinden verwarmen met gasvlam en uitbuigen, dan de kabel er door
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van binnenuit schuin naar beneden boren zodat water niet in het buisje kan lopen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zet deze vraag eens op het forum van klusidee.nl
Hier heb ik al meerdere keren goed advies gekregen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een gat naar beneden boren, dubbel isoleerde kabel met aarde en met vaste kern naar buiten voeren, aansluiten en afkitten met bouwsilicoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gebruik VMVK kabel door een electriciteitsbuis en boor het gat door de gevel schuin omhoog. (Van buiten naar binnen) I.v.m vochttransport.