Twee van de 5 spotjes in de badkamer doen het niet meer. Hoe kan dit?

Ik heb reeds de spotjes zelf al vervangen door nieuwe maar helaas. De spotjes zijn aangesloten op een transformator die boven het plafond zit. Ik kan de transformator moeilijk bereiken want dan moet ik mijn verlaagd plafond slopen. Gisteren ging een van de twee spotjes weer aan en nu doen ze het beide niet. Het gekke is dat twee maanden geleden een ander spotjes het ook niet deed en de twee die het niet doen gewoon wel. Iemand een idee wat ik het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het boven je plafond vochtig geworden dat zul je toch moeten verhelpen anders blijf je vervangen. Ik heb exact hetzelfde probleem!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als alle 5 die spotjes aangesloten zijn op één transfo dan zit de fout in de aansluiting waar die draden samenkomen of in het lampvoetje.
Als u alle 5 de armaturen uit het plafond haalt zal u wel ergens die verbinding zien en normaal kan u de transfo ook door een van die gaten krijgen want die is zo gemaakt dat hij erdoor kan en u het plafond NIET moet slopen.

Het heeft zeker niets met vocht te maken en kan ook geen kortsluiting veroorzaken omdat het hier om een onderbreking gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ik wil niet eigenwijs doen maar bij mij is door een elektricien geconstateerd dat het door vocht komt, Dit zal wel kloppen want hij kon zien dat ik een kleine lekkage heb gehad.