Wat is handige lijm om een grote foto op een deur te plakken?

De foto is van normaal fotopapier. De deur is geverfd, moeten we dat er dan afschuren?
En hoe krijg je het mooi glad?

Toegevoegd na 42 minuten:
Vergat erbij te zeggen: de foto is net zo groot als de deur zelf (200 bij 81 centimeter), en hij moet lang meegaan, dus plakband is vast geen optie. Ook moet hij er goed glad op gaan, en plakband zie je er vast doorheen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Gewoon met Pritt of met een dubbelzijdige kleefband.

Toegevoegd na 53 seconden:
Vergeten bijzetten; niets schuren maar gewoon ontvetten met een gewoon afwasmiddel.

Toegevoegd na 1 uur:
In dat geval is dubbelzijdige kleefband geen optie, beter is het dan om behanglijm te gebruiken?
Ook niet vergeten om nadien lak over te spuiten om zo lang mogelijk te bewaren. Dat is van die lak die men ook op tekenpapier spuit, die kan u dan ook altijd eens met water afkuisen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha, dat is zuiver maken in BE, sorry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, dus nadat u met afwaswater alles zuiver gemaakt heeft spoelt u eens na met zuiver water om de resten van het detergent weg te spoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem, detergent is het kuisproduct, zoals Derft, Mister Proper, St-Marc enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen de poster niet maar de deur afwassen, vandaar de misverstanden :-)

Andere antwoorden (4)

Koop bij de boekhandel van die posterplakkers. Die kun je er ook weer afhalen als je de foto niet meer wilt. Ze hebben zo'n rood randje waar je dan moet trekken. Plak ze ongeveer om de 50-75 cm.

Geen lijm gebruiken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien behangplaksel.

Toegevoegd na 3 uur:
voor licht behang, dan is die later ook probleemloos te verwijderen als die er ooit afmoet. (stoom, of natte spons)

Toegevoegd na 3 uur:
of spuitlijm van 3M
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het handig als je er een lijstje omheen doet? Ik weet niet of je dat wil hoor, maar dan zou je het gewoon kunnen ophangen dmv een haakje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een lijstje aan een deur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dat nogal klappert en je inderdaad door het formaat met de deurkruk zit.
ik zou persoonlijk voor de Bison behanglijm gaan dit kun je er opsmeren en is water oplosbaar dus mocht je klieren kan je het er zo weer afhalen en inderdaad net als hierboven is gezegt een laagje lak over de foto heen maken.