Hoe kun je te weten komen van welke fabricant de voordeur van je woning is als je daar geen factuur of gegevens van hebt ?Code in de deur? Zoals raam

ik heb een probleem met de voordeur van onze woning. Daar ik deze gekocht heb en de vorige eigenaars er geen factuur van hebben , ben ik dus op zoek hoe ik kan uitzoeken wie die deur gemaakt heeft. Hoe begin je daaraan ?

Picture for question
11 jaar geleden
1.8K
Ivana
11 jaar geleden
Wat voor soort probleem mag dat dan wel zijn. Houten voordeuren van niet uitgewerkt hout kunnen bijvoorbeeld op den duur gaan uitzetten of zelfs splijten. Het ligt geheel aan de kwaliteit van het product om te kunnen beoordelen of je na jaren nog verhaal kunt halen. Als je alleen schrijft dat je er een probleem mee hebt, zegt dat niet genoeg. Misschien is de voordeur al tijdens de bouw erin gezet, misschien heeft de vorige eigenaar hem zelf afgehangen en dit op onvakkundige manier gedaan. Allemaal zaken die van belang zijn.
Ik denk dat er maar weinig mensen in Nederland zijn die weten van welke fabriek hun voordeur afkomstig is. Haal er een goede timmerman of aannemer bij die het probleem kan identificeren/oplossen. Ieder zijn vak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook nieuwsgierig naar het probleem en vooral wat de fabrikant daarmee te maken heeft.
doralien
11 jaar geleden
Wat is er aan de hand met die deur. Het is een pvc deur. En de folie op deur trekt ineens in blazen. k zal proberen hier een foto van bij de vraag te zetten. Vandaar dat ik op zoek ga naar het merk van de pvc deur. Volgens de buren zou ze door firma x gezet zijn. En daar begint het volgende probleem: die firma zou toen " nog niet " alles op computer ingebracht hebben. Kort samengevat ze vinden niets terug in hun boekhouding. Die firma werkt met twee merken: Veka en afa en beide merken zeggen dat het onmogelijk is dat die deur van hun komt ?! Ze geven wel een offerte voor plaatsen van nieuw paneel kostprijs 1200 euro ... veel geld .
Dus ik vraag me af welke voor mij de goedkoopste oplossing om dit probleem op te lossen? Kostprijs nieuwe deur ?
doralien
11 jaar geleden
@jackd: als ik de fabrikant niet ken ; dan kan ik hem ook niet vragen wat ik mogelijks nog aan deze deur kan doen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dat nieuwe paneel zou ik niet doen Doralien, vind het erg veel geld voor een stukje opgeblazen folie. Misschien dat een goed schilders bedrijf of een timmerman er iets aan kan doen. Lijkt me waanzin om het paneel als dit nog verder goed is te vervangen omdat de folie los laat. Wat het merk van de deur betreft, lijkt me heel lastig achter te komen. Misschien ergens een merkje in de zijkanten gestempeld of onder of boven. Maar ik geef het weinig kans. Verder is het wel een mooie deur. Ik snap wel als je hem wilt houden :-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik ben redelijk goed in items op internet terug vinden. Maar voor het geval dat wil ik graag even weten. Kom je uit Nederland of uit België?
doralien
11 jaar geleden
heel hartelijk dank hoor voor jullie snelle reacties ... thx
Ik ben van Belgie ( ga je me dan niet helpen ???)welliswaar aan de Nederlandse grens ( stabroek , Hoevenen) Vermoedelijk is het van Belgische makelij . En het gaat tussen de merken ANAF en Veka.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik google op afbeeldingen kom ik op deze:
http://www.aanbod.be/bouw-en-tuin/deuren/splinternieuw-inkomdeurpaneel-anaf-type-camarque-ral-5011-312490.html
Niet dezelfde maar de plaatsing van slot en dat dingetje in het midden onder in de deur zijn hetzelfde, ik gok dus op een ANAF.
Maar het zou ook een onbekender (namaak) merk kunnen zijn, als die deur verder goed en stevig is denk ik dat trouwens niet. Ik neem aan dat je al naar nummers hebt gezocht.
Heb je ook bovenop en aan de onderkant (met een spiegeltje) gekeken? Weet je hoe oud de deur is?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
haha, nee als je uit België komt, betekend dit niet dat ik niet ga helpen. Maar dan hoef ik geen sites die eindigen op .be weg te klikken :-) En dan hoef ik ook niet op fabrikanten uit bijvoorbeeld Groningen te kijken.

Het beste antwoord

Ik vind dat deze er verdacht veel op lijkt eigenlijk.
En hij komt van Anaf.

Toegevoegd na 45 minuten:
Maar er is nog een ander, Belisol. Zij hebben helaas een waardeloze site, en je kan niet echt een overzicht krijgen van wat ze precies leveren.

En ze hebben waardeloze foto's. Foto's van deuren die ze geplaatst hebben en allemaal in verschillende formaten dus echt inzoomen gaat niet.

Ik ben een paar keer je model deur tegen gekomen, maar dan in de verkeerde kleur.
11 jaar geleden
doralien
11 jaar geleden
Het zou toch een veka deur zijn.stond op de deur onderkant.Maar vertegenwoordiger van veka zegt dat ze enkel ramen maken en geen deuren. Dus probleem blijft....
Toch wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor het mee zoeken,de goede raad enz thx