Hoe maak ik zelf een kledingkast?

Ik heb ruimte voor een kledingkast met de afmeting L150xB55 cm. Aangezien deze nergens te koop zijn, ben ik van plan er een zelf te maken, maar hoe??

Toegevoegd na 31 minuten:
Correctie: L150xB80xD55 cm

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

Met een paar planken, schroeven een hamer, een kwastje potje met lak een schuurmachine. En geduld. Lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Planken tegen een kale muur en dan een gordijn ervoor. Bv die paneel gordijnen van de ikea
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat was ook een angst van mij... Maar ik moet zeggen dat het me reuze meevalt.
Eigenlijk alleen op de vloer waar mn schoenen staan heb ik stof... Maar moet wel zeggen dat mn panelen niet tot aan de grond reiken... Dat kan er mee te maken hebben,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet het alleen een legkast zijn,dus zonder hanggedeelte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarvoor heb ik een simpel hangrek gehaald bij de ikea... Maar bij de gamma hebben ze ook van die haken, waar je een hangbuis aan kan bevestigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag was eigenlijk voor vraagsteller bedoeld om een beeld te krijgen wat voor soort kast er precies moet komen. Mijn fout,ik had duidelijker moeten zijn.;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat had ik al door maria.. Maar dacht geef direct mijn oplossing ..
Als je niet zo'n knutselaar bent, is dit best wel moeilijk en zo maar niet uit te leggen.
Ga naar een kringloop winkel en koop voor bijna niets een kledingkast.
Neem hem mee naar huis en bekijk hoe hij is gemaakt en met welke middelen.
Nu kan je hem namaken op de maat die je wil.
Een beter voorbeeld en uitleg kan je niet hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 zijkant eraf zagen, de achterkant, bovenkant en onderkant het juiste stuk smaller maken, en de zijkant er weer op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist je kan hem ook nog aanpassen!
die breedte van 80 cm: is dat tussen 2 muren, of tussen 2 andere houten kasten?
boor een gat aan beide kanten, en steek daar een stang in. of schroef 2 balkjes tegen beide kanten, en leg daar een roe op. eventueel gordijntje ervoor

Toegevoegd na 18 minuten:
wat je in oude huizen vaak ziet, met ingebouwde kasten met stenen muren, zijn laddertjes met planken erop

je neemt links 2 latten van 2x3cm, en 150cm lang. daartussen maak je sporten van 2x3cm en 55 cm lang.rechts ook zo een. die laddertjes zet je tegen de muur, en je legt planken op de horizontale sporten. is ook snel weer weg te halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou daar zelf legborden in maken en dan een dubbele schuifdeur van 2 x 75 cm voor maken.
Zo een pakket legborden en een schuifdeursysteem kan u in de DHZ bouwmarkt kopen
Ik vond een leuke site om u op weg te helpen tot en met instructiefilmpjes.
Succes, zeer goed idee van u.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je met de "lengte" de hoogte ? Dan is een breedte van 80 cm niet echt handig voor schuifdeuren. Is er openingsruimte voor één deur van 80 cm of moet dit in twee deuren smallere deuren worden opgesplitst? Wil je een legkast of een hangkast (combinatie)? Is de ruimte waarbinnen je de kast wil plaatsen haaks ? Wil je een strakke nette oplossing of een goedkope simpele ? Beschik je over gereedschappen (bv een bovenfrees) ? Ben je in staat een (werk)tekening te maken hoe je de kast wil indelen ?