Hoe repareer ik mijn boek?

Ik heb een hele dringende vraag. Over 3 weken moet ik mijn schoolboeken inleveren. Nu heb ik ongeveer 2 maand geleden appelsap over 2 boeken laten vallen. Ik trok me er niets van aan tot nu dat ik me realiseer dat ik hele hoge boetes ervoor moet gaan betalen. Het heeft op de binnenkant van de kaft hele smerige plekken achtergelaten en me hele boek is nu golvend. Hoe kan ik dit repareren? Zijn er methodes voor?

Toegevoegd na 6 minuten:
De foto is van de binnenkant van de kaft***

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Probeer het eens met een beetje Glorix op een nat sponsje. En daarna met een schone spons na-wrijven.
Drogen door keukenpapier erop te leggen met nog een boek en een gewicht erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kun je niet repareren, dat blijf je zien. Bij welke boekenleverancier zit je? Vaak moet je bij nieuwe boeken iets van 70% ofzo betalen van de nieuwwaarde van het boek. Bij een ouder boek is het minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er ook geen manier om het minder opvallend te maken? Ik heb niet veel geld en moet dan hele dure boeken gaan betalen. Bij Van Dijk boeken trouwens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je" trok je er niks van aan " ?
En nu kost het geld ?
Jammer .......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kent de "jeugd" reinnera.
Het boeit ze niks dat ze de eigendommen van iemand anders kapot maken tot ze zelf iets moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhm.. het is wel mijn eigen boek. Als er iets kapot aan gaat moest ik het sowieso zelf betalen. Alleen ik dacht dat er toch niets meer aan te doen viel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als het je eigen boek is kan niemand je toch een boete opleggen? Dat snap ik niet hoor.
Nee, daar valt echt niets meer aan te doen.
Wat je kunt proberen is die twee boektitels via bijvoorbeeld Marktplaats of De Slegte tweedehands aan te schaffen. En dan de vervangende exemplaren inleveren. Dan is jouw financiële pech wat minder groot.
Amadea
11 jaar geleden
Het golven kun je misschien nog verminderen door er iets zwaars op te leggen, bijv. een stapel zware boeken. Maar veel zal het ook niet helpen.