Hoe repareer ik mijn boek?

Ik heb een hele dringende vraag. Over 3 weken moet ik mijn schoolboeken inleveren. Nu heb ik ongeveer 2 maand geleden appelsap over 2 boeken laten vallen. Ik trok me er niets van aan tot nu dat ik me realiseer dat ik hele hoge boetes ervoor moet gaan betalen. Het heeft op de binnenkant van de kaft hele smerige plekken achtergelaten en me hele boek is nu golvend. Hoe kan ik dit repareren? Zijn er methodes voor?

Toegevoegd na 6 minuten:
De foto is van de binnenkant van de kaft***

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer het eens met een beetje Glorix op een nat sponsje. En daarna met een schone spons na-wrijven. Drogen door keukenpapier erop te leggen met nog een boek en een gewicht erop.

Dat kun je niet repareren, dat blijf je zien. Bij welke boekenleverancier zit je? Vaak moet je bij nieuwe boeken iets van 70% ofzo betalen van de nieuwwaarde van het boek. Bij een ouder boek is het minder.

Nee, daar valt echt niets meer aan te doen. Wat je kunt proberen is die twee boektitels via bijvoorbeeld Marktplaats of De Slegte tweedehands aan te schaffen. En dan de vervangende exemplaren inleveren. Dan is jouw financiële pech wat minder groot.

Het golven kun je misschien nog verminderen door er iets zwaars op te leggen, bijv. een stapel zware boeken. Maar veel zal het ook niet helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100