Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik glas in een hardhouten dichte buitendeur?

Ik heb een dichte schuur deur waar ik een thermopane ruit in wil plaatsen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Kan ik hiervoor gewoon een gaat zagen tergroote van de ruit minus sponning van 17mm of is hier een andere werkwijze noodzakelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je niet bang bent dat je de oppervlaktespanning van de deur te zeer aantast (krom trekken) kan je de uitsparing van de beoogde glasmaat uitzagen. Houd rondom 2 mm. ruimte aan (4 mm)
Werk de vrijgekomen sponning twee maal af met grondverf of een transparant product.
Plaats glaslatten of opdek-latten, afhankelijk van de dikte van het glas in combinatie met de diepte van de sponning.
Werk ook de glaslatten op voorhand ter bescherming twee maal af met de 'eindkleur'.
(gebruik bij het plaatsen van het glas eventueel stelblokken / -wiggen om het glas horizontaal te plaatsen)
Kit de overgangen tussen het glas en de glaslatten af met een siloconenvrije beglazingskit.
Werk de deur in het geheel af met het gewenste dekkende of transparante product.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij het makkelijkst om op Marktplaats een gelijke deur te zoeken en dan de jouwe ook op Marktplaats te zetten. Ik denk als je zelf aan de gang ermee gaat dat het resultaat nooit een sterk geheel zal vormen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding