Ik zoek een stankafsluiter voor mijn douchedrain, enig idee waar ik deze kan vinden?

Helaas (!) is door mijn eigen stomme fout de stankafsluiter (of hoe je dat ook noemt) heel toepasselijk in het toilet weggespoeld. Zie de foto's om een beeld te krijgen wat ik bedoel met stankafsluiter.

Het feit dat ik het een stankafsluiter noem zegt wel genoeg; de badkamer STINKT (!) erg nu dit prachtige onderdeel weg is.

In de bouwmarkt hebben ze wel een complete douchedrain, maar dit onderdeel is niet apart te koop.

Heeft iemand een idee waar ik dit onderdeel kan halen / bestellen?

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

Toegevoegd na 4 minuten:
Meer foto's: http://www.flickr.com/photos/80019144@N05/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien helpt het als je het water laat stromen (heel zachtjes dan) of er bleek in te gooien...

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik ben op zoek gegaan naar hetzelfde onderdeel maar niet gevonden, zelfs de loodgieter die dit hier jaren terug geinstalleerd heeft kon mij niet meer helpen
Het was dus volledig vernieuwen of een alternatief zoeken. Om te vernieuwen moet in een opening kappen in de met steentjes afgewerkte zijkant om erbij te komen.

Ik heb dan een oplossing bedacht in de vorm van een stukje PVC afvoerpijp. Die was 6 mm kleiner dan de diameter van de opening, dan de juiste lengte bepaalt tot op dat dwarsstuk en het verschil in diameter opgevangen met een rubberen O-ring met de juiste buitendiameter en met een dikte van 3mm. 2 x 3 mm = 6 mm, dit is het verschil tss de buis en de pot diameter.
Deze O-ring bovenaan op de buis gekleefd en nu is het ok.

Indien nodig kan ik er een foto van maken, laat maar weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reacties, super medium. Ik heb afgelopen weekend uiteindelijk wat geknutseld en zelf een stankafsluiter gefabriceerd. Het werkt perfect! Stank weg, iedereen tevreden..

Andere antwoorden (1)

Bij speciaalzaken voor badkamers hebben ze dit onderdeel wél los te koop, weet ik uit ervaring. Je moet dan wel de juiste diameter opmeten, want er zijn verschillende maten in de handel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is de stankafsluiter niet meer uit het toilet te vissen? Even een vervelend karweitje, maar anders loop je ook de kans dat de wc verstopt raakt, en dan ben je nog verder van huis...