Hoe kan ik van levensgrote poppen de nek laten draaien?

wil 2 poppen die voor en achter mij meelopen dmv. een constuctie hun hoofd zijwaarts en weer terug laten draaien. iemand een idee hiervoor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Amadea
10 jaar geleden
Vraag het bij de Efteling, hoe die dat met Lange Jan geregeld hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou er bij Lange Jan geen sprake zijn van een schroefdraad? Dat hoofd gaat immers omhoog en omlaag en dat kan in zo'n geval ook niet anders. Zoiets wil vraagsteller vast niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik denk dat lange jan electrisch gaat en ik loop ermee op straat dus moet het iets zijn wat met bv. een touwtje bediend kan worden

Het beste antwoord

Ik heb het voor het beeld even getekend, zo hoop ik dat mijn uitleg beter te begrijpen is. Bovenin de romp maak je een gat, stop daar dan de nek van het hoofd in. Maak dan aan de binnenkant van de romp een platte schijf (niet vastmaken aan de romp). Maak dan aan de binnenkant van de romp de schijf vast aan de romp met een stiek of veertje (rood gekleurd), maak dan aan de zijkant (links of rechts ligt eraan welke kant je het hoofd op wil laten draaien) van de schijf een touwtje (blauw). Zorg dat het touwtje hoog genoeg uit de romp komt zodat als je er aan trekt het hoofd naar links/rechts draait. (Op mijn plaatje is het blauwe touwtje op de plaats waar hij de romp uit komt te ver naar beneden, zorg dat hij ter hoogte van de schijf de romp uit komt)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plaatje heeft niet gepakt zie ik. Ga eventjes proberen hem te uploaden.
Amadea
10 jaar geleden
Het plaatjes en video's plaatsen werkt bij Goeie Vraag al anderhalve week niet. Je kunt de afbeelding uploaden naar een plaatjessite zoals bijvoorbeeld tinypic.com en dan de link aan je antwoord toevoegen.